"Formchecks-tisdag"

En kommentar
Jag känner mig lite svullen, irriterad och väldigt sugen på mat just nu... Behöver jag säga hur jobbigt det är att vara tjej när hormonerna lever sitt egna liv!? Jag har inte haft mens på 10 veckor idag, bara det säger väl en del... Suck! Jag blir så trött på det, har ni tips på hur jag kommer i mer balans - ge mig! ;) Får se fall läkaren imorgon har någon ny teori eller mirakelkur till mig, hoppas!
 
Resultat den senaste veckan:
+ 0,3 kg
-1,5 cm i midian
 
Jag blev först lite besviken på resultatet med tanke på mina goda resultat förra veckan (mycket vill ha mer...) Men jag har lovat mig själv att inte ge mig dåligt samvete eller känna mig uppgiven, för som sagt - när man tränar ganska mycket är det svårt att gå efter vågen. Om 2 veckor tänkte jag däremot väga mig på vågen som visar hur mkt muskel- fett och vätska jag består av, det är mer intressant. Jag ska försöka lägga undan vågen snart och använda mer sunt förnuft, kolla mig i spegeln och känna på hur kläderna sitter - jag vill såklart inte att det ska bli överdrivet att hela tiden "jaga" efter att bli mindre nu när jag är supernöjd (nu vill jag bli starkare.) Det är nog lätt att det går en upp i huvudet, att man inte själv ser sina framsteg och hela tiden vilja mer och mer. Det gäller att hitta balansen.
Det är när hjärnspökena kommer fram som jag tar fram mina gamla anteckningar med mått, så idag jämförde jag dagens resultat med resultaten för 1,5 år sen och både min man och jag stod mest och gapade. Man får det svart på vitt då och det är roligt :)
 
Jag har tänkt ändra om lite i träningskonceptet när Sommarformen är slut, jag kommer köra en period med mycket färre repitioner men tyngre! Ser fram emot att se hur kroppen kommer reagera på det efter några veckor :) Som sagt var, jag tycker kroppen är såå fascinerande, den är fantastiskt smart till och med. Se till att förvalta den därefter :)
 
 
Ha en fin kväll,
Kramar Nathalie
 
 
1 Linda:

skriven

Träna mindre! Själv tränade jag hårt 5 pass i veckan, min mens blev helt förstörd. Minskade till 2, mensen blev mer regelbunden och blev gravid kort därefter. Det är inte bra att träna för hårt. Många elitidrottare har problem med menscykeln. Det säger ganska mycket om att försöka mycket träning är ohälsosamt. Att väga för lite är inte heller bra för hormonbalansen. Min kropp behövde gå upp ett par kilo för att funka.
Det är värt ett försök.

Svar: Tack för ditt svar och det är som du säger, jag vet om det oxå egentligen... Och idag fick jag det svart på vitt från läkaren - ät mer, träna mindre! Samtidigt som hon sa att jag gjort precis rätt med tanke på att jag gått ner i vikt men i gravidsamanhang är det inget bra :( det är ju kroppens sätt att säga sitt med.. Vad härligt att det lyckades för dig! :)
nathalieslivsstil.blogg.se