Utvärdering 2016 och mål 2017

En kommentar

Utvärdering av 2016 "mitt år"

2016 skulle bli "mitt år" vilket för mig innebar att jag skulle tänka mer på mig själv, lägga i en högre växel vad det gällde kost och träning för att komma i den form som jag alltid drömt om, skulle bli bättre på att säga nej till saker som jag inte vill och verkligen prioritera min tid (kan låta egoistiskt men det var verkligen något jag behövde) och ta tillvara på min fina familj & vänner.

Jag måste ge mig själv ett klapp på axeln för detta år har verkligen medfört så mycket lycka och jag har blivit mycket bättre på att ta hand om min kropp, hittat en balans och livsstil som jag stormtrivs med, att leva mer "här & nu", inte ta saker förgivet, njuta mer av de flesta stunder osv. Det känns otroligt skönt och jag är så tacksam att jag kommit hit där jag är idag.

Samtidigt ska jag inte sticka under stol med att det också varit ett kämpigt år vad det gäller den ofrivilliga barnlösheten. Mitt humör har jag haft svårt att kontrollera i perioder pga detta, har inte haft mens/ ägglossning på 10 månader nu så absolut kan man säga att min kropp varit i obalans vilket innebär att hormonerna spelat sitt egna spel osv. Mycket sjukhusbesök för både mig och min bättre hälft, men jag tror att vi blir ännu starkare tillsammans pga detta. Jag är så lycklig att jag träffat en sån fantastisk man och bästa vän som jag ser fram emot att dela livet tillsammans med, i med- & motgångar.  

 

Nyårs-mål 2017
(Jag väljer att säga mål istället för löften)

Nu med facit i handen så kommer såklart 2017 att bli "mitt år" igen ;) eftersom jag lärt mig så mycket om mig själv och utvecklats på många olika plan så ser jag fram emot det nya året och fortsätta i samma riktning.

* Börja med 2 vego-dagar / vecka
* Bli spinninginstruktör innan 1 juni
* Cykla minst 2 långpass på 15 mil eller mer (eftersom det tyvärr inte blir ngn tjejvättern)
* Springa vårruset i maj
* Fortsätta träna styrka ca 3 dagar / veckan för en hållbar och stark kropp
* Konditionsträna 1-2 dagar / veckan
* Köra avslappningsövningar 3 gånger / veckan
* Bygga på min utbildning med fler kurser / distansutbildningar
* Fortsätta inspirera andra till ett hälsosammare liv med en hållbar livsstil
* Bli husägare
* På ett eller annat sätt få vårt liv berikat av barn
* Ha ett rikt liv innehållande mycket kärlek av familj, vänner och få vara välmående

Belöningar i form av vardagslyx - spa, behandlingar, massage, träningsweekend ex. Sånt som får mitt välbefinnande att öka helt enkelt.
Jag ser fram emot vad 2017 kommer att bjuda på, låt oss nu alla göra att detta år blir vårt bästa hittills!

Trevlig helg,
Kramar Nathalie

 
Bjuder på en nakenchock - ALLT är möjligt bara man har viljan och ett tjockt pannben! 15 månader och 17 kg mellan bilderna.
 I can I will!
 Avslutade året på bästa sätt - ett grispass på gymmet med syrran!

 
1 Madde:

skriven

Härliga nyårsmål, stor lycka till min vän! Gott nytt år!

Svar: Tack detsamma fina du!! <3
nathalieslivsstil.blogg.se